De week van 24 sept tot 30 sept.

24 september 2018 - Madrid, Spanje

Goedemorgen Maandag. 24-9

Vandaag heb ik weer lekker stage en na stage ga ik boodschappen halen bij DIA. Als ik thuis kom betaal ik mijn rekeningen en zorg ik dat ik alles op orde heb want niemand anders hier dat doet. Gelukkig heb ik hulp vanuit thuis aangezien ik niet alles vanuit Spanje kan doen ben ik blij dat ik hulp heb. Nadat ik alles geregeld heb ga ik samen met huisgenoten memory spelen en daarna noemen we het een avond.

Dinsdag. 25-9

Vandaag is weer een rustige dag. Na stage ga ik eigenlijk niks doen. Stage dagen zijn lang en vaak hetzelfde dus als je thuis komt ben ik vaak heel moe. Ik noem het weer een avond. Slaaplekker

Woensdag. 26-9

Na stage besluiten ik, Mandy, Anissa om Museo del Prado te bezoeken. Nadat we 25 minuten gelopen hebben. Hebben we onze bestemming bereikt, ze zijn vanaf buiten aan het restaureren dus we herkende het niet, toen zagen we de wachtrij en toen wisten we dus dat het Museo del Prado was. Nadat we gewacht hebben kunnen we eindelijk na binnen. Na 2x gewaarschuwd te zijn geweest zijn we van plan om naar huis te gaan. Nu kijken we naar buiten en zie ik voor het eerst in bijna een maand tijd regen!. Hoe is het mogelijk? Regen in de Spanje. Het was fijn dat het afgekoeld was maar daar bleef het bij. Na een lange reis terug naar huis, ga ik koken. Nu komt dezelfde huisgenoot weer met het idee om opstap te gaan en weer naar dezelfde club. Super idee, gratis entree en gratis drank. Na een aantal sangria en 3 glazen wodka cola is het tijd om naar huis te gaan. De wodka kikt pas later in en ik weet nu alweer dat ik een kater ga hebben. We komen thuis na 45 minuten lopen en thuis word er goed voor me gezorgd. Na een paar keer overgeven val ik gelukkig in slaap en geniet ik van de rust.

Donderdag. 27-9

Kater op een donderdag... Nooit gehad en nooit meer van plan omdat te gaan doen.. (zeg ik nu) Op stage heb ik het moeilijk maar ik verman mezelf en s'avonds willen drinken is de dag erna gewoon doorgaan met het leven. Nadat ik samen met de kinderen een dag gespendeerd heb ben ik blij als ik thuis ben en doe ik een dutje voor 4 uur. Oeps.... Na mijn dutje ga ik eten en ga ik weer slapen.

Vrijdag. 28-9

Eindelijk het is half 4! Stage is afgelopen en het is weekend is begonnen. Na stage besluit ik een halte later uit te stappen en naar Palacio de Real Madrid te gaan. Een hele zoektocht maar het kasteel was al leuk maar nadat ik het gevonden heb is het super mooi. Ik zie 2 oudere vrouwen lopen en ik vraag of ze een foto van mij konden maken, na een heel gesprek  loop ik terug naar huis. Eenmaal thuis ben ik moe want bijna 4 uur lopen is niet niks maar wel normaal in Spanje. Nadat ik thuis kom ga ik nog wat drinken met een paar huisgenootjes en noemen we het een avond.

Zaterdag. 29-9

Na een lange stapavond en een kleine kater word ik vroeg wakker. Half 12 en dat is vroeg als je pas rond 5 uur thuis komt. Ik ga samen met Michael naar de Burgerking en we gaan daar wat eten daarna nog even op Sol shoppen. We lopen langs de Hema en daar hebben ze een hele afdeling met Nederlands eten zoals stroopwafels, pindakaas, hagelslag, kruidnoten, speculaas en nog veel meer. Ik hou me in maar ik koop toch maar even stroopwafels en speculaas. Eenmaal thuis gaan we chillen en maken we ons klaar om met zijn alle. Een groep van 15 mensen een kroegentocht te gaan doen in Moncloa. Beste idee want voor 10 euro heb je gratis entree en bij elke club een gratis drankje. Nadat we all kroegen gehad hebben eindigen we bij Copernico, super leuke club nadat de meeste beslissen om naar huis te gaan, gaan we met zijn alle gezellig 30 minuten wandelen.Mijn eerste kroegentocht was wel heel leuk. Op de terug weg is het gezellig en eindigen we bij Mandy in het appartement. Daar gaan we nog even chillen en kletsen maar om 5 uur ga ik toch naar huis. Slaaplekker.

Zondag. 30-9

Laten we shoppen! Wanneer ik, Mandy en Anissa wakker zijn meeten we elkaar bij Callao en gaan we samen naar een heel groot winkelcentrum genaamd La Gavia. Na een uur reizen komen we op onze bestemming en is het groter als dat we dachten. Na een uur shoppen heb ik leuke schoenen, leuk tshirt en een leuke jas. Mandy gaat al naar huis maar ik en Anissa gaan nog verder koekeloeren. Ik en Anissa gaan na het shoppen eten bij de Burgerking want tijd om te koken hebben we niet aangezien we nog even met een paar andere naar de zonsondergang willen kijken zijn we een beetje aan het haasten. Wanneer we uiteindelijk op de locatie zijn, Temple de Debod, blijkt de sunset alweer voorbij te zijn. Even kletsen en maar naar huis gaan. Anissa gaat nog even gezellig mee en na wat kletsen gaat ze naar huis. Ik probeer nog even aan mij blog te werken maar ben te moe. Ik ga slapen. Slaaplekker!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl