De week van 17 sept tot 23 sept

17 september 2018 - Madrid, Spanje

Maandag. 17-9

Stage is weer begonnen en de dag vliegt weer voorbij. De dagen gaan steeds soepeler, de meeste moeite heb ik toch met de taal. Veel collega's spreken geen of weinig Engels dus het is soms moeilijk om te communiceren. Aan het einde van de dag ga ik even naar DIA. Een supermarkt om de hoek, even een paar boodschapjes doen voor een nieuwe week. Na het winkelen ga ik maar even eten maken en slapen.

Dinsdag. 18-9

Na een lange zware nacht besluit ik vandaag thuis te blijven aangezien ik s'nachts ziek geworden ben. Ik was misselijk en moest uiteindelijk overgeven. Na heel lang slapen ga ik toch maar mijn bed uit en ga ik wat eten. Een huisgenoot Michael vraagt of ik mee ga naar de Gran Via. Natuurlijk, frisse lucht is goed voor je als je niet lekker bent. Nadat het goed gaat gedurende de dag en na 4 km gelopen te hebben gaat het goed. Mijn huisgenoten gaan even een uurtje opstap en ik besluit uiteindelijk mee te gaan. Na een aantal drankjes gaan we toch maar naar huis rond 3 uur. Eenmaal thuis gaat het weer fout en moet ik weer overgeven en niet door de drank. Fijn daar gaat mijn leuke avond. Morgen dan nog maar een dag thuis blijven.

Woensdag. 19-9

Goedemiddag... Ik word weer lekker uitgeslapen wakker en ik voel me wel oke. Ik besluit maar mijn bed uit te komen, douchen en eten gaat me goed doen. Na het douchen en eten ga ik nog even op bed liggen en rusten want dat heb ik wel nodig. Ik krijg een appje of ik zin heb om Madrid te gaan bekijken. Laten we naar Plaza Mayor gaan, Plaza Mayor is een groot plein waar een standbeeld staat en winkeltjes aan de zijkant van het vierkante plein. Als ik en Mandy alles gezien hebben gaan we richting huis en maak ik me klaar om morgen weer naar stage te gaan. Als ik thuis kom word ik uitgenodigd door Michael (een leuke huisgenoot uit Oostenrijk) om naar mee Le Boutique te gaan. Ik besluit mee te gaan omdat ik me toch goed voel. Nadat we rond 4 uur thuis komen zet ik me wekker weer om 8.30 en ga ik slapen.

Donderdag. 20-9

Goeiemorgen. Raam open, rolluik omhoog, aankleden en klaarmaken om naar stage te gaan. Aangezien ik rekening mee gehouden heb dat ik stage had heb ik gister niet veel gedronken dus was ik best fris en fruitig. Stage gaat lekker. De kinderen vinden mij prettig en ik vind de kinderen geweldig. Ik begrijp het ritme ondertussen en het loopt allemaal lekker gesmeerd. Ik zal even meer over mijn stage vertellen dat is leuk om te weten en terug te lezen.

• Om half 10 kom ik binnen en zijn de kinderen nog aan het spelen met blokken/dieren/grote blokken etc. Om 09.50 ruimen we op.
  • Om 10 uur beginnen we met de kring, we zingen een goedemorgen liedje en Ana (docent) vraagt aan ieder kind hoe het met ze gaat. How are you? 'i'm fine thank you' antwoorden de kinderen daarna. Dit doen we 30 minuten.
  • Om 10.30 gaan we aan tafel en drinken we wat en gaan we tekenen/kleien/plakken etc.
  • Om 11 uur komt een andere docent die komt dan naar de klas en dan hebben wij even 15 minuten pauze.
  • Om 11.15 komen we terug en zitten de kinderen in de dix-room. (dit verandert elke dag) Daar kijken de kinderen filmpjes van liedjes of series zoals Super Songs of Superwings of Goldy locks. Dit kan van alles zijn.
  • Rond 11.40 gaan we terug en gaan we de kinderen verschonen en maken we ze klaar om naar de patio te gaan.
  • 12.00 gaan we naar buiten en de kinderen spelen buiten voor 30 minuten. Sommige kinderen worden opgehaald. De andere kinderen blijven op school eten.
  • Om 12.30 gaan we weer met de kinderen naar boven. De kinderen zijn 2,5 jaar en lopen al veel trappen op en af. Chapeau want in Nederland zie ik dat niet dus daar was ik verbaasd over. Nadat we met alle kinderen boven zijn gaan we eten
  • Om 12.40 komt het eten door een lift naar boven vanuit de keuken. Ana maakt het eten klaar en ik geef de 2 kinderen die veel hulp nodig hebben eten. Hun hebben hier 3 gangen eten in de middag, Ongelooflijk in het begin maar daarna vind je het fijn. Zij eten een eerst een puree (kinderen met allergieën) de andere kinderen eten uit een diep bord een gerecht met een lepel, iedere dag iets anders. Daarna krijgen ze iets van vlees, kip, vis kan van alles zijn en dat eten ze dan weer uit een plat bord met een vork. Ze krijgen wat water erbij. Daarna eten ze een toetje, dat kan fruit zijn of gewoon Danone (Danoontje) Hierna krijgen ze nog een sneetje stokbrood. Hierna maken we de kinderen schoon en doen we hun schort in een zakje en die doen we in hun tas. Hierna gaan de kinderen die zindelijk zijn naar de wc. We maken de tafels schoon en de vloer. Hierna gaan we met zijn alle naar de gymzaal.
  • Rond 13.15 zijn beneden in de gymzaal en zetten we de bedjes op de grond. Als alle kinderen er zijn gaan de lampen uit en ga ik naar boven.
  • Om 13.30 heb ik pauze. Ik heb samen met Sonia, Laura en Monica pauze. Sonia is ook Nederlands en komt ook vanuit DSA. Samen kunnen we eindelijk even Nederlands praten nadat we de hele dag Engels praten.
  • Om 14.00 ga ik terug naar de gymzaal en moet ik bij de kinderen zijn die siësta hebben opletten of alles goed gaat. Soms dut ik zelf nog in samen met een andere vrouw die er ook altijd is.
  • Om 15.00 uur komen de andere docenten terug en doen we de schoentjes aan, ruimen de bedden op en gaan we samen naar boven.
  • Om 15.10 gaat Ana de kinderen verschonen en ga ik de haren kammen en opnieuw doen en hun snoetjes wassen.
  • Om 15.40 gaan we naar Dix-room en kijken naar een paar filmpjes.
  • Rond 16.00 gaan we samen met een andere klas merienda (middageten) houden.
  • Om 16.30 gaan we naar buiten met de kinderen en daar worden de kinderen vanaf 17.00 opgehaald.
  • Om 17.00 ga ik naar huis.

​Na stage ga ik even naar de Primark en naar Sol om even rond te snuffelen. Als ik thuis ben ga ik gewoon lekker naar bed.

Vrijdag. 21-9

Stage is weer over en ik, Mandy en Anissa besluiten om te gaan pre-drinken en gaan naar ICON er is een whiteparty. Daar hadden we gister al voor geshopt. Rond 11 uur vertrekken vanuit het appartement want na 11 uur mogen we niet meer luid zijn en we vertrekken naar Icon. Heerlijke avondje uit geweest en het is tijd om naar huis te gaan. Rond half 5 lopen we terug naar huis want het is maar 15 minuten loopafstand. Goodnight!

Zaterdag. 22-9

We zijn weer wakker en starten de dag met een heerlijk homemade eitje. Vandaag ga ik niet opstap en besluit ik gewoon rustig te chillen bille. Na het avondeten ga ik samen met Michael Memory spelen en gaat de rest opstap. Als ze terugkomen wanneer ze de club niet in mogen is iedereen een beetje chaggerijnig. Ik, Michael en nog 4 andere besluiten een bar te zoeken en daar wat te gaan drinken. Na een aantal shotjes noemen wij het nog geen avond en gaan we naar een technobar... niet mijn type muziek maar met de hoeveelheid drank op vermaak ik me wel. Na een uurtje gaan we met zijn alle naar huis. Slaaplekker!

Zondag. 23-9

Goeiemorgen, mijn hoofd bonkt nog even maar we gaan door. Vandaag is het 36 graden en ik ga samen met Mandy en Anissa naar el Rastro want dat stond op mijn bucketlist om te doen. Eenmaal aangekomen is het groter als verwacht. Het is de grootste markt van Madrid. Nou dat is het zeker en aangezien het maar 1 dag in de week is, is het ook heel druk. Nadat we de rechterkant van de markt hebben gehad ga ik samen met de dames terug naar huis want het was toch echt te warm om over de markt te lopen. Eenmaal thuis heb ik weinig energie en ben ik moe dus besluit ik op tijd te gaan slapen. Slaaplekker!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade