Mijn laatste week :(

21 december 2018 - Madrid, Spanje

Maandag 17-12

Aangezien het mijn laatste week is wil ik optimaal genieten en nog de laatste dingen van mijn bucket list doen. Vandaag ben ik na stage boodschapjes gaan doen, aangezien het maar een paar dagen zijn heb ik weinig hoeven halen. Wanneer ik thuis alles uitpak ga ik even eten en verder inpakken. Ik ga hierna samen met Michael en zijn vriend naar Mercado de San Ildefonso. Hier gaan we wat drinken en even wat lekkers eten. Na wat kletsen gaan we naar huis, gaan we indrinken en maken we ons klaar om naar Fucking Monday te gaan. Ik heb veel plezier maar met de gedachte dat mijn wekker om half 9 gaat wil ik het niet al te laat maken. Ik ga met de dames naar huis. Slaaplekker

Dinsdag 18-12

Vandaag ga ik na stage bij El Corte Ingles kijken voor verjaardagscadeau's.Ik heb alvast wat gehaald en ga daarna terug naar huis. Vanavond gaan ik en Eva met een tourbus. Als ik thuis kom eet ik wat en ga ik bij Eva chillen. We gaan samen naar de locatie en na een 30 minuten zoeken en 4 keer bellen kunnen we de bus niet vinden. Een ander gezin staat bij dezelfde plek en geeft aan dat de bus al weg is en dat we morgen opnieuw mee kunnen. Ik en Eva lopen teleurgesteld terug. Eenmaal thuis ga ik chillen en naar bed.

Woensdag 19-12

Vandaag ga ik iets doen wat ik nog nooit gedaan heb. Ik ga naar een musical. Als ik thuis kom van stage doe ik mijn was en kleed ik me snel om. We moeten om half 9 bij de musical zijn. We lopen naar de grote musical om de hoek, El Rey Leon. Eenmaal daar gaan we naar binnen en genieten we van de musical. Het is leuk maar ook moeilijk om het te volgen aangezien alles in het Spaans is. na de musical drinken we wat en gaan we naar Le Boutique. Om 4 uur ga ik naar huis. Slaaplekker!

Donderdag 20-12

Vandaag is dan echt de laatste stagedag aangebroken. Ik geef op stage alvast mijn kleren terug en ik ga zo snel mogelijk naar mijn lokaal. Hier bereiden we alles voor. De kostuum worden aangedaan en ik zet alvast een doos chocolade in de lerarenkamer en ik ga verder met mijn werkzaamheden. Rond 11 uur begint de voorstelling, we gaan naar beneden en doen onze dans. De kinderen gaan mee met de ouders en de rest gaat terug naar de klas. Eenmaal boven neem ik afscheid van Ana en ga ik verder met de kinderen omkleden. Na een hectische dag met een lange lunch en veel plezier komt er toch een einde. Ik pak mijn spullen, ik neem afscheid van iedereen en ik ga naar huis. Na een paar tranen gelaten te hebben moet ik toch echt doorgaan. Eenmaal thuis vind ik het moeilijk maar ga ik toch door. Ik en Anissa gaan samen naar een chinese nagelsalon. We laten hier acrylnagels zetten die er helaas in Nederland weer afgaan na de vakantie. Hierna ga ik naar huis, zet ik de wekker en ga ik nog even kletsen met mijn huisgenoten.

Vrijdag 21-12

Is dit een goede morgen of juist een slechte? Na 4 maanden weet ik dat dit mijn laatste dag is. Ik ga in de ochtend naar Eva want die vertrekt eerder dan mij. We gaan nog even kletsen en eten en ook daarna gaat zij weg. Ik ga nog even naar de Primark om te kijken voor een tas voor mijn overige spullen. Na even zoeken heb ik een tas gevonden en ga ik thuis mijn resterende spullen inpakken, met heel veel moeite is alles ingepakt maar komt het toch goed. Ik eet nog even iets voordat ik straks weg moet. Eenmaal alles ingepakt en opgeruimd is het tijd om te gaan. Ik pak mijn koffers en neem van alle huisgenoten die er nog zijn afscheid. Ik ga naar buiten en daar krijg ik het toch moeilijk. Ik moet nu echt afscheid nemen, na een paar dikke knuffels en tranen ga ik samen met Anissa naar het vliegveld. We hebben behoorlijk veel moeite met de koffers sjouwen maar met veel teamwork halen wij het toch naar het vliegveld. Ik moet even zoeken maar mijn koffer gaat mee ook al is die te zwaar en ik ga richting de douane. Ik neem afscheid van Anissa en ik ga door de douane. Eenmaal aangekleed en ingepakt ga ik door. Het lijkt een eeuwigheid te duren naar de vertrekhal. Eindelijk ben ik daar, ik haal wat eten en ik ga zitten en wachten, wachten en wachten. Eindelijk de gate gaat open en ik mag naar binnen. Ik stap in en ik zit in het midden. Ik zit naast een jongen die ik ooit heb leren kennen dus we kletsen wat. Ineens hoor ik iets waar ik niet blij van word.... vertraging van een halfuur. na een halfuur vertrek ik eindelijk. Na 1.584 km kom ik weer aan op Nederlandse bodem. Na even sjouwen en wachten heb ik mij koffers. Wanneer ik dan eindelijk door de deur loop zie ik daar weer mijn lieve ouders en vriend.