Mijn 2e dag. 29-8-18

29 augustus 2018 - Madrid, Spanje

Wat een haast. Ik heb een afspraak voor een ov in het station Sol, 10 minuten lopen van Callao af. Een ov in Madrid is en ideale oplossing om van A naar B te komen. Voor 20 euro kan je 30 dagen onbeperkt reizen met de bus en metro in heel Madrid. Heerlijk! Nu ik toch met de Metro kan besluit ik me voor te gaan bereiden op een reis naar de supermarkt. De welbekende Lidl. Daar stap ik dan eindelijk in. De metro, hoe moeilijk kan het zijn….. Behoorlijk moeilijk kan ik je vertellen. Het is duidelijk als je via Google Maps reist en goed leest op de borden anders is het een ramp. Na een hele zoektocht en reis door de buurt Antonia López kom ik eindelijk in de Lidl. Voor het eerst boodschappen doen en kiezen wat je gaat eten. Zoveel soorten en zoveel keuze, ohja en zoveel verschillende prijzen. Na bijna een uur in de winkel te zijn geweest is het me dan gelukt. Ik heb me boodschappen. Gelukkig kon ik de bus nar het station Antonio López nemen maar door afgeleid te zijn stap ik ergens anders uit. Daar loop ik dan met 2 zware tassen in de bloedhete zon om 1 uur.

Na een beetje sjouwen en reizen kom ik eindelijk thuis en ga ik even lekker eten Wraps met kruidenkaas, sla en kipfilet. Heerlijke lunch maar nu tijd voor iets leuks. Ik werd uitgenodigd om te gaan zonnen. Na even reizen kom ik op de ideale plek om te gaan zonnen. Bij het station Lago is een heerlijke plek om te zonnen en zwemmen. Na even te kletsen en te zonnen is het tijd om ons op te frissen en te gaan eten. Op advies zijn ik en de dames bij een heerlijk tapas restaurant gaan eten. 100 Montaditos. Elk broodje (klein) kost 1 euro en een drankje 1.50. Heerlijke bodem gelegd voor een mooie wedstrijd in de kroeg Daar gaan we dan met een paar ‘Dutchies’ in het QW pub. PSV-BATE kijken. Commentaar bedenken we zelf natuurlijk… Na nog meer Nederlanders te leren kennen besluiten we even opstap te gaan. Daar gaan we dan naar the Room. Leuke club voor 15 euro heb je entree en 2 drankjes+2 shots. Hierna ga ik toch maar naar huis aangezien ik niet binnen kom met een foto van mijn ID. (tip: neem nooit zomaar je ID mee!) Buenos Noches