Mijn eerste dag. 28-8-18

28 augustus 2018 - Madrid, Spanje

Van Eindhoven Airport naar Aeropuerto de Madrid-Barajas. 1.403 km van je huis vandaan, helemaal alleen stap je dat vliegtuig uit… Ik moet een bus in een hele drukke bus, we gaan de luchthaven toe. Ik sta daar te wachten vol spanning op mijn hele hele zware koffers. Ik heb contact gehad met 2 andere Nederlandse studentes. We zouden allemaal naar de zelfde plek (Callao) gaan dus samen een taxi delen was toch wel fijn. Daar staan we dan met 6 koffers en 2 tassen in 1 taxi oeps…

De reis van het vliegveld naar mijn adres was ongeveer 25/30 minuten. Ergens in een hele drukke straat (Gran Via) moeten we uitstappen en lopen we dan met onze koffers. Daar is dan eindelijk mijn kamertje. Na hun uitleg gingen we samen naar mij kamer. Alle uitleg gekregen en daar zit je dan alleen op je kamer in Madrid.

Na even bijkomen is het dan eindelijk tijd om naar buiten te gaan. Van het 20 graden in Nederland naar de 34 graden in Spanje. Poeh! Het is ondertussen al 7 uur en de eetlust is begonnen. Even snel naar de Burgerking haha. Wanneer ik besluit na een rondje lopen het tijd is om naar huis te gaan word ik uitgenodigd om mee te gaan. ‘Kom we gaan naar een dakterras!’ zegt een van de dames. Prima, nog nooit geweest dus why not Daar kom ik dan aan. The Hat Madrid. Zeker een aanrader om hier s’avonds een cocktailtje te drinken want het ziet er zo knus en mooi uit. Na een cocktail zijn er een aantal ‘Dutchies’ die ons uitnodigen mee te gaan. Beerpong en karaoke. Nomad club, dinsdagavond voor 16 euro beerpong en unlimited bier en sangria drinken. Na een paar keer vals mee te zingen noem ik het een goeie avond en ben ik toch maar lekker naar huis gegaan.