Zwemmen in de hitte

31 augustus 2018 - Madrid, Spanje

Buenos Dias.

Even een dag uitslapen doet wonderen zeggen ze. De planning van vandaag is eigenlijk simpel. We gaan zwemmen en we gaan daarna opstap! Feestje na feestje zou je zeggen maar nu kan ik nog genieten van de vrije tijd. We zijn onderweg naar het zwembad, eindelijk verkoeling want het is 34 graden.. Heerlijk aan het zwembad liggen en niks doen, een ideale dag. Na even afkoelen is het tijd om even iets lekkers te halen bij de Lidl en naar huis te gaan. Nu word ik om 19.00 uur gebeld vanaf huis. Minoes ligt er niet goed bij, nadat ze genezen was van een klaplong en medicijnen had voor de longontsteking. Ik kon haar zien en ik kon tegen haar praten. Ik wist in me achterhoofd dat dit de laatste keer zou zijn voor mij om tegen haar te praten. Ik zei een paar kleine dingetjes maar het belangrijkste was dat ik zei: 'Minoes ga maar slapen zodat je morgen met Xena kan spelen' Ze knipoogt heel rustig maar ik wist genoeg. Na ongeveer 45 minuten word ik opnieuw huilend opgebeld. Yasmina, we moeten je iets vertellen. Minoes heeft net haar laatste adem uitgeblazen. Na heel wat minuten te huilen, zet ik me eroverheen. Klinkt heel gemeen en alsof ik geen gevoel of überhaupt een hart heb maar.. ik ben er niet bij geweest, heb het niet in real-life gezien dus het komt bij mij pas binnen wanneer ik Nederland ben. Na dit even te 'verwerken' besluit ik toch opstap te gaan. We gaan met zijn 3e naar Icon. Leuke tent om naar toe te gaan.