Mijn eerste stagedag! 03-09-18

3 september 2018 - Madrid, Spanje

Goeiemorgen,

Het is 9 uur in de ochtend wanneer mijn wekker gaat. Anderhalf uur de tijd om me klaar te maken. Ik beslis een lange broek en met een blouse aan te doen. P.s het is 35 graden. Ik ga samen met een ander meisje richting stage en na 20 minuten reizen en er om 10 over 10 te zijn. Zijn we te vroeg, veel te vroeg voor spanje. We moeten binnen wachten. Om half 11 kunnen we eindelijk naar binnen. Na een gesprek en een paar handtekeningen, krijgen we een rondleiding. Vervolgens zijn we boven en dat betekent ook meteen dat ik gearriveerd ben bij mijn lokaal en stagebegeleider. Na even kennis maken, zie ik de kinderen en besluit ik erbij te zitten op de mat. Na een aantal minuten komen er ouders binnen met kindern en kijken ze me aan alsof het raar is dat er een nieuw persoon is. Prima, het voelde alleen heel apart. We gingen samen tekenen, we hadden een heel groot tekenblad en stickers gegeven. Dat is goed voor de fijne motoriek en het is leuk om te doen. Na het tekenen had ik even een pauze en gingen we daarna naar de patio. De buitenspeelplaats, alle kindjes behalve de baby's waren er daar bleven we even. Na het buitenspelen gingen de kinderen eten, warm eten en dan 3 gangen ( soep, vlees of iets anders, toetje en een broodje) hierna gaan we alle kinderen verschonen en naar de wc en gaan ze siesta houden, ja dat bestaat echt. Anderhalf uur slapen in de middag klinkt hemels voor ons maar voor de kinderen na 5 minuten ook. De kinderen slapen allemaal op van 'camping' bedjes, ligt overigens wel goed hoor. Na anderhalf uur erbij te hebben gezeten gaan we terug, verschonen we de kinderen weer en gaan ze een wiewie doen. Hierna gaan we samen naar de dixiroom. We gaan hier samen peppa pig enz kijken. Na een halfuur gaan we terug eten we een middagsnack, het eten verschilt allemaal per dag en komt door een luik omhoog. Na de middagsnack gaan we de tassen pakken en wachten we buiten op de patio voor de ouders. Om 6 uur mag ik dan toch weer gaan. Op de terugweg naar huis ga ik even boodschappen doen voor de week en ga ik even eten thuis. Thuis besluiten we naar de Primark te gaan. Op de terugkomst ga ik gezellig met mijn roomies kletsen en wat drinken. Na een lange dag ga ik toch optijd naar bed.

Gooodnight guys!