15 till 21 Oktober

15 oktober 2018 - Madrid, Spanje

Maandag 15-10

Stageee is weer begonnen na het fijne weekend. Na stage ga ik boodschappen doen en elke keer als ik de metro pak naar huis met die 2 volle tassen denk ik: 'waarom ga ik ook altijd hier na toe??' Boodschappen en eigenlijk alles hier is in vergelijking met Nederland veel goedkoper, drank is goedkoper, kaas en boodschappen is goedkoper, kleding is goedkoop maar nog wel dezelfde prijs en sigaretten zijn hier goedkoper. Oftewel alles is goedkoper en waarom, geen idee. Na mijn boodschappen gedaan te hebben doe ik vrijwel niks en blijf ik gewoon thuis. Wanneer ik na Melis (mijn buurmeisje) wil gaan komt iedereen ineens het appartement uit, wat is hier aan de hand dacht ik. Er is brand! Nadat ik iedereen bij ons uit het huis gehaald heb, want ja je weet nooit hoe ver zo een brand komt, gaan we buiten staan. Na de brand gaan we gewoon weer terug.

Dinsdag 16-10

Nog maar 3 dagen en dan komt Jamie eindelijk hierna toe. Als ik van stage naar huis ga, blijf ik ook lekker thuis en doe ik weer niks. Ik heb even mijn rust nodig voor een aantal dagen want ik kan blijven feesten, laat slapen, minder goed eten maar mijn lichaam heeft rust nodig wil ik dat blijven doen.

Woensdag 17-10

Meestal op woensdag word ik moe van de stagedagen, ik loop vanaf half 10 tot 5 stage en dat 5 dagen in de week en na woensdag begin ik het te merken. IK ben niet gewend alleen maar te werken en daar moet mijn lichaam soms (zelfs na 2 maanden) nog steeds aan wennen. Na stage kom ik thuis en kan ik geen dutje doen want onder ons zijn ze lekker aan het boren, na even te chillen op bed ga ik even naar de Primark en daarna eten.

Donderdag 18-10

Nog 1 dag te gaan! Na stage ben ik blij dat ik thuis kom of nouja blij... Het begint steeds kouder te worden in Spanje, bijna net zo koud in Nederland. In de metro is het nog warm maar binnen in huis is het koud want ja de verwarmingen gaan pas aan in November! Onder een dun klein dekentje pitten is ook niet fijn. Dan gaan we maar opzoek naar dekens! Na even opgewarmd te zijn en heerlijk thee gedronken te hebben ga ik pannenkoeken maken. Een poging tot pannenkoeken.. de pannenkoeken zijn helemaal verpest en na mijn 4e pannekoek stop ik ermee. Ik ga slapen.

Vrijdag 19-10

Mijn wekker gaat om 8 uur en ik heb met Anissa afgesproken om kwart voor 9. Ik en Anissa pakken de metro samen naar Madrid Airport. Eenmaal in de buurt van Airport krijgt Anissa het app'je wat we niet verwachten. Ze zijn al geland!!! Eerder als verwacht en we moeten nog 10 minuten reizen. Wanneer ik de weg naar de uitgang gevonden heb. Belt Jamie me op: Ik ben geland, waar ben jij? Oeps... ik ben een beetje verdwaald nadat wij elkaar voor 15 minuten gezocht hebben kunnen we elkaar eindelijk vinden. Nu samen naar huis met de metro. Wanneer we eindelijk in Callao zijn, kijkt Jamie naar buiten en zegt wow het lijkt op Londen. Zo groot, ik zei al meteen ja dit is allemaal gigantisch, welkom in Madrid. Wanneer we thuis zijn geef ik hem een rondleiding en gaan we rustig alles uitpakken.Hij doet even een dutje en ik ga even sokken en een paraplu halen want regenen doet het hier bijna dagelijks. Na een paar huisgenoten gezien te hebben gaan we boodschappen doen. We gaan naar een grote winkel genaamd El Corte Ingles. Het heeft 9 verdiepingen en Jamie was verbaasd dat het überhaupt al mogelijk was. Nadat we in de winkel lopen, nemen we bijna alles mee en rekenen we af. Thuis alles even uitladen en chillen. Na het chillen gaan we naar DIA en daar kopen we nog een paar dingetjes. Eenmaal thuis gaan we pizza eten, tenminste dat was onze planning. De pizza zit erin maar die waren we een beetje vergeten, oeps we zijn de pizza vergeten en dat word toch maar een andere pizza eten. Daarna gaan we naar onze buren om wat te drinken, na daar Fuck you gespeeld te hebben gaan we terug naar huis en gaan daar verder met drinken. We spelen nog een paar spellen en daarna gaan we met zijn alle naar Joy Eslava. Na een leuke avond gaan we naar huis en gaan we lekker slapen.

Zaterdag 20-10

Wanneer we pas laat wakker worden gaan we wat eten. Rond 7 uur besluiten we eindelijk naar buiten te gaan. We gaan eerst even langs de Mac voor een een echte Macdate. We eten samen kipnuggets en drinken lekker koffie. Na een volle buik gaan we naar de Gran Via, hier lopen we langs 100 Montaditos. Hier drinken we lekker een biertje en Latino. Wanneer het plots begint met regenen gaan we schuilen en drinken we het verder op. Thuis gaan maar even een paraplu halen en daarna gaan we naar Sol. We gaan naar Plaza Mayor en daarna vinden we Mercardo San Miguel. Een vierkant glazen gebouw waar je allerlei eten en drinken kan kopen. Na dat gezien te hebben gaan we wat drinken halen en terug naar huis. Thuis maken we een heerlijke pasta en gaan we samen netflix kijken met wat kaarsen erbij. Na een heerlijke avond gaan we slapen.

Zondag 21-10

Heerlijk uitgeslapen gaan we ons klaarmaken en gaan we samen ontbijten. Ik krijg een heerlijk eitje en gaan we samen weg. We pakken de metro naar Argüelles, vanuit daar gaan verder naar de Teleferico maar eerst wat eten halen bij el Corte Ingles want na de teleferico gaan we naar de zonsondergang kijken. Na even wat zoeken en lopen komen we bij de teleferico. We halen onze kaartjes en stappen in een cabine. De teleferico is een kabelbaan vanuit de het centrum naar Casa de Campo (het grootste park in Madrid) De rit duurt maar 11 minuten, maar dit voelde als een eeuwigheid, we hebben beide hoogtevrees en we gaan in iets zitten wat wel 100 meters boven de grond is. Wanneer we aankomen en genoten hebben van het uitzicht lopen we wat rond in het park maar na het wel gezien te hebben gaan we terug. Weer een weg terug met dat hoge ding. De hoogte was eng maar ook mooi. Je kon alles zo goed zien en het was prachtig. Wanneer we terug komen eten we onderweg nog wat en gaan we naar Temple de Debod, hier heb je een mooie uitzicht en kan je de zonsondergang zien, jammer genoeg was die al geweest en zijn we maar samen gaan zitten en kletsen. Het begon koud te worden en toen zijn we maar naar huis gegaan. Eenmaal thuis bedenken we waar we willen eten. We gaan naar Tommy Mel's een 50 jaren restaurant waar ze heerlijke milkshakes verkopen. Hier gaan we lekker samen uiteten, we eten chicken tenders en daarna krijgen we ons hoofdgerecht. We hebben een burger en sparibs met bourbon. Na dit allemaal zitten we vol en gaan we terug naar huis en gaan we lekker slapen.